De voorgestelde band heeft een 3PMSF symbool (Three Peak Mountain Snow Flake). Dit betekent dat het aan de eisen van de Europese Unie voor wat betreft winterbanden voldoet. Dit symbool wordt toegekend nadat een gegeven model nauwkeurig is getest met betrekking tot de grip op sneeuw.
Vredestein Wintrac PRO Bandentesten:
2023:
test Auto Bild
met de maat 225/60 R18;
noot: goed;
2023:
test Auto Bild
met de maat 225/40 R18;
noot: goed;
2023:
test TCS
met de maat 225/45 R17;
noot: aanbevolen;
2023:
test ÖAMTC
met de maat 225/45 R17;
noot: aanbevolen;
2023:
test Auto Bild
met de maat 225/45 R18;
noot: goed;
2023:
test ADAC
met de maat 225/45 R17;
noot: ruim voldoende;
2022:
test Auto Bild
met de maat 245/40 R19;
noot: ruim voldoende;
2022:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 245/45 R15;
noot: zeergoed;
(3. plaats).
2022:
test Auto Bild
met de maat 215/55 R17;
noot: goed;
2022:
test Auto Zeitung
met de maat 225/45 R17;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
2022:
test Auto Bild
met de maat 225/45 R19;
noot: goed;
(3. plaats).
2021:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 245/40 R18;
noot: uitstekend;
(3. plaats).
2021:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 225/45 R18;
noot: uitstekend;
(3. plaats).
2021:
test Auto Bild Allrad
met de maat 235/55 R18;
noot: goed;
2021:
test Auto Zeitung
met de maat 235/55 R18;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
2021:
test TCS
met de maat 225/50 R17;
noot: aanbevolen;
2021:
test ÖAMTC
met de maat 225/50 R17;
noot: aanbevolen;
2021:
test ADAC
met de maat 225/50 R17;
noot: ruim voldoende;
2020:
test Auto Bild Allrad
met de maat 225/55 R17;
noot: uitstekend;
2020:
test Auto Bild
met de maat 225/40 R18;
noot: uitstekend;
2020:
test Auto Bild
met de maat 225/55 R17;
noot: uitstekend;
(3. plaats).
2020:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 225/50 R17;
noot: zeergoed;
(3. plaats).
2020:
test ÖAMTC
met de maat 235/55 R17;
noot: aanbevolen;
(3. plaats).
2020:
test Auto Bild
met de maat 245/45 R18;
noot: goed;
2020:
test TCS
met de maat 235/55 R17;
noot: aanbevolen;
(3. plaats).
2020:
test ADAC
met de maat 235/55 R17;
noot: ruim voldoende;
(3. plaats).
2019:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 235/40 R18;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(2. plaats).
2019:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 255/35 R19;
noot: uitstekend;
(2. plaats).
2019:
test Auto Zeitung
met de maat 225/55 R17;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(3. plaats).
2019:
test Auto Bild
met de maat 225/45 R17;
noot: uitstekend;
2019:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 215/55 R17;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(3. plaats).
2018:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 245/45 R18;
noot: uitstekend;
(1. plaats).
Vredestein Wintrac PRO is een frisse uitstraling op de UHP bandenmarkt, die biedt aan:
een korte remweg op met water bedekte route
uitsteikende rijparameters bij hoge snelheiden (de snelheidsindexen zelfs tot 300 km/h)
maximale grip tijdens het manouvreuren
Het concern Apollo stelde nogmaals zijn klanten niet teleur. Hun nieuw model is ontworpen voor de behoeften van auto’s met een hoog motorvermogen. Is betrouwbaar zelfs in meest veeleisende omstandigheden en helpt chauffeur bij het efficiënt rijden De ultraefficiënte banden Wintrac Pro zijn de combinatie van uitsteikende prestaties met zeer aantrekkelijke moderne look. Premiumklasse in de frisse, winterse uitstraling.
De hoge cijfers Vredestein Wintrac PRO laten een hoop van het werk zien dat door ontwerpers in de constructie van de band werd geleverd. Het rijden op sneeuw beter met 15% en met 10% kortere remweg op een nat wegdek ten aanzien van de vorige generatie. Vredestein bewijst weer dat zijn positie binnen de premiumklasse niet aan toeval is overgelaten.
Buitengewone parameters van Vredestein Wintrac PRO op besneeuwde wegdekken bestaan uit vele factoren:
Het moderne loopvlakpatron werd opgebouwd uit directionele kruisende groeven met scherpe randen. Speciaal hellende blokken geven de band agressieve uitstraling en helpen bij dynamisch bochten nemen. Horizontale lamellen in centaal gedeelte vergemakkelijken het versnellen en verkorten remweg. Hellende sneden in zijzones zijn verantwoordelijk voor de grip tijdens het rijden op sneeuw.
Ovale vorm van het loopvlak zorgt voor soepele afvoer van het water van onder de band. Bliksemsnel verspreidt de modder tussen zijgroeven om het verlies de van tractie te voorkomen. Bijkomend afgerond profiel zorgt voor het verkorten van reactietijd van een auto op instructie’s van de chauffeur.
Een originele rubbermengsel op basis van gepatenteerde hars en hoogwaardig silica verbetert winterse parameters om te zorgen voor nauwkeurige besturing, ongestord remmen, en het behouden van de grip op besneeuwde en ijzige wegdekken.
Vredesteinis een merk dat haar succes volkomen vanaf nul heeft ontwikkeld en is begonnen in 1909 als producent van vooral tennisballen en soortgelijke artikelen. Na de brand van fabriek in 1934 moesten eigenaren vanaf nul beginnen en legden zich toe op de productie van banden, in het begin fitsbanden. Tegenwoordig is merk een onderdeel van het concern Apollo, maar ontwikkelt echter de modellen op basis van eigen tradities. Fabrieksinstellingen van het merk zijn gevestigd in Nederlandse stad Enschede. Producten uit het premiummerk onderscheiden zich door uitstekende parameters en unieke uiterlijk die ze te danken hebben aan bekende ontwerper van auto’s Giorgetto Giugiaro.