Dunlop Sport Maxx RT 2 Bandentesten:
2024:
test TCS
met de maat 215/55 R17;
noot: aanbevolen;
2024:
test ÖAMTC
met de maat 215/55 R17;
noot: aanbevolen;
2024:
test ADAC
met de maat 215/55 R17;
noot: ruim voldoende;
2023:
test Auto Bild
met de maat 225/45 R18;
noot: goed;
2023:
test Gute Fahrt
met de maat 235/35 R19;
noot: goed;
2022:
test Auto Bild
met de maat 215/55 R17;
noot: goed;
2021:
test TCS
met de maat 225/50 R17;
noot: aanbevolen;
2021:
test ÖAMTC
met de maat 225/50 R17;
noot: aanbevolen;
2021:
test ADAC
met de maat 225/50 R17;
noot: ruim voldoende;
2020:
test Auto Bild
met de maat 245/45 R18;
noot: ruim voldoende;
2019:
test Gute Fahrt
met de maat 225/40 R18;
noot: zeergoed;
2019:
test Auto Bild
met de maat 225/45 R17;
noot: goed;
2017:
test Auto Bild
met de maat 235/35 R19;
noot: ruim voldoende;
2017:
test Auto Bild
met de maat 245/40 R18;
noot: goed;
2017:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 235/35 R19;
noot: ruim voldoende;
2017:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 245/45 R18;
noot: voldoende;
2016:
test Sport Auto
met de maat 205/55 R16;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(2. plaats).
2016:
test Auto Zeitung
met de maat 225/45 R17;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(3. plaats).
Dunlop SP Sport Maxx RT 2 is de opvolger van Dunlop SP Sport Maxx RT die uiterst populair is onder autorijders en specialisten, verantwoordelijk voor bandentests. In vergelijking met het oudere model is Dunlop SP Sport Maxx RT 2 meer stabiel, verslijt langzamer en reageert met nauwkeurigheid op bewegingen van het stuurwiel.
Met elk volgend model van de sportserie bewijst Dunlop dat het een van 's werelds grootste specialisten in de sportbanden is. Het is voldoende om naar de opinies over de SP Sport Maxx banden te kijken, de testresultaten te lezen en checken door welke automerken ze worden gekozen, daaruit volgt dat de Dunlop Sport banden een zeer populaire oplossing zijn. Ook bij het model van Dunlop Sp Sport Maxx RT 2 kunt u rekenen met het hoogste niveau van het grip , nauwkeurig en snel manoeuvre, langzaam slijtage en verlaagd brandstofverbruik in de sportwagen.
Bij het ontwerpen van Dunlop SP Sport Maxx RT 2 werd de producent door de nieuwste ontwikkeling van asymmetrisch loopvlak geïnspireerd. Alleen op deze manier kan een model ontstaan dat aan de verwachtingen van de fans van sportauto's voldoet.
Brede groeven op centrale plaatsen van de band zorgen met succes ervoor dat de auto gemakkelijk de weggen met water en modder kan rijden. Asymmetrisch loopvlakpatroon staat borg dat zelfs de bochten met grote snelheid bij regen veilig worden gereden.
Asymmetrische constructie van het loopvlak is nog om een andere reden perfect geschikt voor auto's met sportief karakter – het is meest duurzaam loopvlakpatroon. Aangezien meer dynamische rijstijl is het een onschatbaar voordeel. De duurzaamheid van Dunlop SP Sport Maxx RT 2 hangt van de gehele constructie van de band af. De al in de ontwerpfase gehanteerde behandelingen veroorzaken dat in vergelijking met de oude banden van deze serie dit model door verlaagde rolweerstand wordt gekenmerkt en draagt tot een lager brandstofverbruik bij. Behalve ideale prestaties in bochten (ook bij regen) en duurzaamheid bieden Dunlop SP Sport Maxx RT 2 banden hoog rijcomfort aan.