Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 Bandentesten:
2018:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 245/30 R20;
noot: uitstekend;
(2. plaats).
2015:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 255/35 R19;
noot: uitstekend;
(3. plaats).
2015:
test Auto Zeitung
met de maat 255/40 R18;
noot: uitstekend;
2014:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 255/40 R19;
noot: goed;
(2. plaats).
2013:
test Sport Auto
met de maat 225/40 R18;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(3. plaats).
2013:
test ADAC
met de maat 225/45 R17;
noot: goed;
(2. plaats).
2012:
test Gute Fahrt
met de maat 225/40 R18;
noot: goed;
2011:
test Auto Zeitung
met de maat 225/45 R17;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(2. plaats).
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 is een band die met name een korte remweg op nat wegdek, perfect besturen en minder brandstofverbruik garandeert. Het eerste kenmerk is te danken aan de toegepaste ActiveBraking technologie. Het is de perfecte oplossing wanneer tijdens het rijden fracties van seconden tellen. Waarom? Deze technologie garandeert zeker stoppen van de auto onafhankelijk van de heersende omstandigheden in de zomer. Dat allemaal dankzij de vergrootte contactoppervlakte tussen de band en het wegdek. De prestaties van de band werden vergeleken met de eigenschappen van de voor hem concurrerende producten. De test heeft uitgewezen dat de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 band in vergelijking met de andere met 3 meter korter op nat wegdek en met 2 meter korter op droog wegdek heeft geremd.
De andere eigenschap van de band d.w.z. het perfecte besturen is het resultaat van de toegepaste silica rubbermengsel dat het grip van de band op nat en droog wegdek verbeterd. Het mengsel in verbinding met de stijve koordlaag verbetert aanzienlijk het besturen van de band bij snel rijden. De laatste van de drie meest karakteristieke eigenschappen van Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 - lager brandstofverbruik wordt bereikt door FuelSaving technologie die in lichte constructie van de band weerspiegelt. Het maakt dat er minder energie nodig is om het model te bewegen (lager rolweerstand) en het silica mengsel vermindert aanvullend de hoeveelheid van de door het model geproduceerde warmte. Deze factoren garanderen minder brandstofverbruik en maken het milieuvriendelijker.
De Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 band is gekozen als de originele uitrusting voor volgende modellen: Porsche 911, VW Tiguan, Lancia Delta, Opel Insigna en Saab 9,5.
In 1839 heeft Charles Goodyear de technologie voor productie van rubber ontwikkeld. Vijf jaar later heeft ook de methode voor vulkaniseren van rubber geoctrooieerd. Hij is in 1860 gestorven maar Frank Seiberling heeft besloten om de herinnering aan deze uitvinder niet te verliezen en met zijn naam de door hem in 1898 opgerichte firma te benoemen. Goodyear was actief niet alleen met productie van banden maar ook andere rubberen materialen. Interessant is ook het feit dat de firma altijd met motorsport was verbonden. De deelnemers van de races hebben veel titels in verschillende competities precies met de Goodyear banden gewonnen. Tot de Amerikaanse onderneming Goodyear behoren tegenwoordig zulke merken: Dębica, Sava, Fulda en Dunlop.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 Zomer band wordt beschouwd als Premium klasse klasse, dat wil zeggen, gekenmerkt door moderne technologie en maximale prestaties.
Nu bekijkt u banden in de maat 275/30 R19.
De band is momenteel verkrijgbaar in maten tussen 16 tot 20 inch.
Dat is de band met een snelheidsindex
Y - maximale snelheid waarmee u op deze band kunt rijden
300 km/h.
Deze band heeft draagvermogen van
96 - de maximale belasting deze band kunt nemen is
710 kg.
De band heeft de volgende label parameters: D (brandstofefficiëntie), A (remweg op nat wegdek), B 72 dB (extern geluid).
Door u gekeken band:
-
Band met een versterkte constructie (beter bestand is tegen belastingen dan het standaard model).