Controleer uw bestelling
Vul uw bestelnummer en achternaam in het geval van de particulier of BTW in het geval van het bedrijf.

Controleer status

Controleer uw bestelstatus

5 REDENEN OM HIER TE KOPEN
  1. SSL beveiligde betaling
  2. Snel en gratis bezorgd
  3. Alleen kwaliteitsmerken
  4. Al meer dan
    2.000.000 klanten
  5. Montagepartners
Super veilig

Nokian WR D4 205/55 R16 91 T

Vergelijk

Ga naar de
lijst banden 205/55 R16

Bandenmaat:
205/55 R16
Snelheidsindex:
T = max 190 km/h
Belastingsindex:
91 = max 615 kg
Type:
Winterbanden
Type voertuig:
Auto
  • Gratis bezorging
  • Levertijd: 4-5 dagen

Dit artikel werd gekocht Vandaag om 18:27

5 REDENEN OM HIER TE KOPEN
  1. SSL beveiligde betaling
  2. Snel en gratis bezorgd
  3. Alleen kwaliteitsmerken
  4. Al meer dan
    2.000.000 klanten
  5. Montagepartners

Gebruikerservaring

Overzicht: 4,5 Overzicht: Overal rating is een gewogen gemiddelde van de individuele prestaties, niet het rekenkundig gemiddelde. Enkele van de banden kenmerken hebben een grotere, enkele kleinere impact op de beoordeling van het totaal. 341 meningen

goed
  • Beheerskosten: Invloed van een band voor auto bedrijfskosten. 111130 4,3
  • Rijcomfort: Invloed van de band op rijcomfort 111140 4,4
  • Rij-eigenschappen: Invloed van een band voor bestuureigenschappen. 111150 4,5

341 personen hebben deze band beoordeeld

  • 5 191 Personen
  • 4 134 Personen
  • 3 14 Personen
  • 2 1 Personen
  • 1 1 Personen

96% van de gebruikers raadt deze band aan

96%

De gegevens over de band worden verzameld voor 1539 dagen verzameld. Gedurende deze periode hebben we 341 beoordelingen.
De totale afstand gereden door onze klanten is 2059000 km.

De hoogst gewaardeerde eigenschap is: de grip op nat wegdek.

Deze band werd beoordeeld door gebruikers woonachtig in: Meestal in de stad.

Deze band werd beoordeeld door gebruikers, die hun rijstijl beoordelen als matig.

Laatste beoordelingen:

Aantal beoordelingen per pagina:

  • een mening buiten NL Gebruiker: Joahim
    Beoordeling: 5,0 11111

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja Nee

    3 mensen 0 Personen

    De banden heb ik meer dan twee maanden. Ik heb een beetje meer dan 1200 km gedaan met 150 paardenkracht in mijn auto en met het gewicht van 1,5 ton. Voornamelijk in de stad. Het eerste wat mijn aandacht trok, nadat de koerier kwam, was de geur van rubber. Deze was anders dan bij de "standaard banden". Ik heb veel over Nokian WR D4 gelezen en die hebben aan een mengsel een koolzaadolie toegevoegd, daarom kunnen ze zo'n ongewone effect veroorzaken. Deze banden ruiken echt als geen andere banden. Ik ben niet iemand die zijn aandacht vestigt op het uiterlijk van het loopvlak, het is voor mij volkomen onverschillig. Voor mij is belangrijk dat de band effectief is bij het remmen op modder-en waterafvoer en sneeuw. Op de tweede plaats is het lawaai en op de derde plaats is de rolweerstand. Maar ik moet toegeven dat het loopvlak van Nokian WR D4 uniek is wat uiterlijk betreft en ziet er heel mooi uit. Wat tractie betreft. Op droge kleeft zich de band stevig aan het oppervlak, is erg rustig, laat geen piepende geluiden in bochten. Bij hogere snelheden op de snelweg het lawaai die de banden maken is niet erg, en is minimaal en voor dit een groot pluspunt voor Nokian. Ik had de kans om te rijden in de stad tijdens echt zware regen. In plaats van wegen waren dat echt stromende water rivieren. Ik ben blij over hoe deze band kan omgaan met water. Bij 70 km / h in deze omstandigheden, hoorde ik alleen het geluid van het "gekamd" water, en de auto zat alsof geplakt. Sleuren met water? Voor deze banden maakt het niet uit. Remmen? met 70 km / u en in natte omstandigheden is het verschil niet te gezien en in vergelijking met het remmen in droge omstandigheden. Wat winterse omstandigheden betreft er waren enkele dagendat de wegen bedekt waren met de sneeuw en de banden zaten heel goed. Op de modder na de sneeuw was ook alles geweldig. Maar het is niet genoeg om hun effectiviteit op deze manier te verifiëren en een geloofwaardige adviezen te geven. Ik heb meer tijd nodig. zowel voor droge als natte wegen zijn deze Nokian WR D4 banden perfect geschikt. Wat de rolweerstand betreft er werd door me niet opgemerkt of er een hogere verbranding is. Normaal gezien is brandstofverbruik altijd iets hoger dan in zomer. Wat duurzaamheid betreft zijn die goed. Dempen van ongelijkheiden - voor mij een beetje zinloos parameter dus ik heeft geen commentaar hierover. Het hangt af van de hoogte van de band, opblazen en vering. Naar mijn mening, premium banden hebben allemaal soortgelijke parameters van dempen. Als je zoveel geld uit kunt geven dan kan ik je deze banden aanbevelen. Zo niet, kan je altijd Barum bandne kopen deze zijn ook goed maar naar mijn mening zijn die de moeite waard.
  • een mening buiten NL Gebruiker: Peter
    Beoordeling: 3,8 111800

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja Nee

    2 mensen 3 mensen

    Band Nokian WR D4 blijft fijn, omdat ze goede grip heeft nog bij zo’n snelheid als 200 km/h. Toch heb ik hier paar dingen op te merken: slechts een paar, maar toch. Eerst: bij de temperatuur boven + 10 ° C tijdens het remmen vanaf hoge snelheden heb je het gevoel dat je niet op de band, maar op kale velg rijdt – dit kan je tijdens het houden van een stuur voelen en verder: boven + 8-9stC tijdens het remmen maakt vreemde geluiden (vreemd genoeg dat ik aan het begin dacht dat ik mijn remmen moest vervangen) ten tweede: slijtage van de band is zo groot en snel, dat bijna zichtbaar maar in vergelijking met de vorig bandmodel het rubbermengsel waarvan de band geproduceeerd werd is 3x zachter dan in WR D3. Een paar dagen rijden in warme temperatuur, wat sneller remmen en plotseling na 16.000 km in plaats van 8 mm loopvlak is slechts 4 mm. Deze band is niet bestemd voor een super-agressief rijden, dan ontdekt je grootste nadelen van de band. Aan de positieve kant? Kleefstoffen zijn voor droge wegen beter dan een zomerband op nat helemaal prima omdat ik vrijwel kunnen rijden alsof er geen water op de weg was. En het laatste woord: Duurzaamheid van de band hangt van jouw rijstijl af. Als jij genoeg rustig rijdt dan kunnen ze als high performance banden beschouwd en gebruikt worden, dan zou ik Nokian WR D4 zonder twijfel willen kopen. Maar als jij buiten de stad rijdt en gressief, dan 2 sets kopen tijdens één winter is een must, en er zeker niet op rekenen dat ze goed genoeg voor volgende seizoen zullen zijn. een keuze behoort bij jou, lieve klant.
  • een mening buiten NL Gebruiker: Daann
    Beoordeling: 5,0 11111

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja Nee

    2 mensen 0 Personen

    De banden Nokian WR D4 heb ik 10 dagen geleden gekocht en heb ik ongeveer 700 km gedaan, deze zijn dus redelijk nieuw. In eerste instantie was ik gefascineerd dankzij loopvlak, nadien ben ik gewoon geworden. Maar elke dag vind ik deze aantrekkelijker ;) I like it! Tot vandaag 20.10.2015 had ik geen mogelijkheid om deze in de sneeuw te testen. Daarom geef ik deze beoordeling op van tevoren.-ik hoop dat ik geen fout ga maken. Op droge is de band sitl, zacht, heel goede grip, makkelijk te besturen. Manouvreren tijdens het parkeren zijn zachtjes, maken gaan lawaai zoals nmijn zomerbanden van premium klasse (Vredestein Sportrac 5). Dempen van ongelijkheden fantastisch. Heel goede band. Heeft me een goeie indruk. Op natte weg gedraagd zich Nokian WR D4 ook perfect. Bij het starten, niet aggresief maar wel dynamisch – tot rond 2700/min heeft de band nog nooit griep verlist. Tijdens het regen en bij de snelheid rond 120 km/h voorspelbaar en je kan alleen horen op den plastieke spatbord hoe die het water afvoert. Ik kijk er naar uit of het zal sneeuwen. Dan als het zou kunnen zal ik mijn opinie bijwerken.
  • een mening buiten NL Gebruiker: Rocky
    Beoordeling: 5,0 11111

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja Nee

    3 mensen 0 Personen

    Ik kocht deze Nokian WR D4 winterbanden en monteerde ze onder mijn auto. Ik besloot om Nokian te kopen in ‘XL’ versie met een load index 88 in plaats van 84 tot meer steun te krijgen en ik heb helemaal geen spijt van de keuze. Deze nieuwe Nokian rubber zag er zeer goed uit, in termen van grip op droog, nat en sneeuw, en ook in vergelijking met mijn oude banden van premiumklasse merken, bieden deze Nokian ook een lager brandstofverbruik en het geluidsniveau is iets lager, ondanks de winter geometrie en de groter belasting-index. Mijn auto, in combinatie met deze meting, biedt veel comfort met de zachte vering, maar het geeft veel ruimte voor sport manoeuvres. Toch vond ik meer grip dan bij mijn zomerbanden, wat me verbaasde. Gedurende de winter, waarin ik ongeveer 15.000 kilometer heb gereden, heeft het loopvlak versleten dan een millimeter. Uiteindelijk ben ik heel blij met deze aankoop. Last, but not least, de Oponeo service was eenvoudig en snel.
  • een mening buiten NL Gebruiker: Autofreeq
    Beoordeling: 4,9 111190

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja Nee

    3 mensen 0 Personen

    Misschien heb ik deze banden niet zo lang maar ik heb al ongeveer 2000km kunnen doen. Ik heb deze Nokian WR D4zowel op autosnelwegen als in de stad getest want laatste tijd rijd ik toch wel redelijk veel. Op droge grond gedragen ze zich echt goed. Op natte (het regende veel de laatste dagen) was ik zeer aangenaam verrast, omdat ik niet veel verschil voelde. Maar wat me het meest verrasde was hoe de banden manoeuvres corrigeren op gladde oppervlaktes zoals ijs en sneeuw. Ik heb al meerdere keren fout gedaan en te veel gas gegevens terwijl door de bocht aan het rijdenwas (in dit geval zouden er alleen misschien sneeuwsokken me helpen), de auto begon te vliegen, maar dankzij snelle correctie van gas en contr op de banden – de banden hielden ineens de griep. Ik beveel deze Nokian WR D4 van harte aan en zoals iemand heeft me overtuigd om Nokian banden te kopen dan wil ook dez ebanden aan andere mensen aanraden.

Aantal beoordelingen per pagina:

Productbeschrijving

Nokian WR D4 205/55 R16 91 T

De voorgestelde band heeft een 3PMSF symbool (Three Peak Mountain Snow Flake). Dit betekent dat het aan de eisen van de Europese Unie voor wat betreft winterbanden voldoet. Dit symbool wordt toegekend nadat een gegeven model nauwkeurig is getest met betrekking tot de grip op sneeuw.

Beschrijving van de technologie: Heb je duurzame en betrouwbare winterbanden nodig, die tegen extreme weersomstandigheden kunnen? Het nieuwe model van de Finse leider op de bandenmarkt zorgt voor uitstekende rijkwaliteit, veiligheid en comfort tijdens het reizen.

Het geoptimaliseerde loopvlakpatroon staat garant voor perfecte grip en precieze bestuurbaarheid ongeacht het type wegdek. Elke blok en lamel van het loopvlak is individueel ontworpen, waardoor de band uitstekend op natte, besneeuwde en ijzige wegdekken presteert.



De rijprecisie en controle over de auto worden ook ondersteund door de centrale rib van de band, gedeeltelijk uitgerust met lamellen. Dankzij de rib reageert de band snel op de bewegingen van het stuurwiel, ook wanneer je rijdt op de moeilijkste wegdekken. Op beide kanten van de rib zijn kleine blokken van het loopvlak met dicht verspreide lamellen. Dankzij de lamellen ervaar je geen verslechtering van prestaties op sneeuw. De groeven zorgen voor bestuurbaarheid op dit soort wegdek alsook voor de stijvigheid van het loopvlak, dus voor alle prestaties bij deze weersomstandigheden.



Sneeuwbrij? De winterband Nokian WR D4 biedt een oplossing daarvoor. De gepolijste groeven op de wanden van de band zorgen voor snelle en efficiënte modder afvoer, maar ook voor het afvoer van water. Het rijden op diepe sneeuw op rechtstreekse weg en in bochten is mogelijk dankzij de diepe afschuiningen op blokken van bandenschouders. [akapit]Stel je economisch rijden op waarde en denk je om het milieu? Dan is Nokian WR D4 de oplossing voor jou. Dankzij het gebruik van rubbermengsel Nokian Twin Trac Silica dat natuurlijk rubber, raapzaadolie en silica bevat, wordt de rolweerstand verminderd . Als gevolg daalt het brandstofverbruik en er wordt minder schadelijk CO2 in de atmosfeer uitgestoten.



Interessant genoeg is de band ook voorzien van een indicator voor loopvlakslijtage . De nummers zichtbaar op de foto staan voor de diepte van de hoofdgroeven van de band in millimeters. Naarmate het loopvlak verslijt, worden ook de cijfers minder zichtbaar. Een sneeuwplek blijft als laatste op de band over. Het wordt zichtbaar wanneer het loopvlak tenminste 4 mm diepte heeft en wanneer hij verdwijnt betekent dat dat de band geen veiligheid meer garandeert.



Informatie over de producent: Nokian is de enige producent in de wereld die zich in winterbanden voor extreme noordelijke omstandigheden specialiseert. Dankzij het aanpassen van de banden aan het wisselbare weer, presteren de producten van dit bedrijf ook uitstekend bij wisselbare omstandigheden. Het is het eerste bedrijf ter wereld dat de winterband op de markt heeft gebracht en ook de eerste die een 'groene' band met gebruik van laag-aromatische oliën heeft geproduceerd. Nokian Tyres bestaat sinds 1988 maar de geschiedenis daarvan dateert uit 1898, toen de eerste Finse rubberfabriek van Suomen Gummitehdas Oy is ontstaan.

De winterband Nokian WR D4 behoort tot de van de premium klasse, en wordt dus gekenmerkt door moderne technologie en maximale prestaties.
Je bekijkt nu een band in de maat 205/55 R16.
De band is nu beschikbaar in de maten van 13 tot 20 inches.
Het is een band met snelheidsindex T – de maximale snelheid waarmee je met deze band kunt rijden is 190 km/h. De band heeft een draagbaarheidsindex 91 - de maximale belasting die de band kan hebben is 615 kg.
De band heeft de volgende klassen op het label: C (rolweerstand), A (grip op een nat wegdek), 69 db (geluidsniveau).

Label

De band Nokian WR D4 met de maat 205/55 R16 91 T, heeft de volgende parameters zoals opgegeven door de fabrikant:

  • C
  • A
  • 69 dB
C A 69 dB

Brandstofverbruik (rolweerstand)

Brandstofefficiëntie als beoordeling van A tot G op een kleurgecodeerde schaal. A-klasse (groen) staat voor het kleinste brandstofverbruik (= de laagste rolweerstand). G-klasse (rood) markeert het grootste brandstofverbruik (= de hoogste rolweerstand). Rolweerstand beïnvloedt het brandstofverbruik en de dampen uitstoot, dus hoe kleiner de rolweerstand, hoe lager brandstofverbruik en uitlaatgassen uitstoot.

Het remmen op nat wegdek

Grip op nat wegdek is het vermogen van de band om zich te houden aan de weg in natte omstandigheden. De EU classificatie richt zich alleen op een aspect van de grip op nat wegdek - de remprestaties op nat wegdek van de band. Grip op nat wegdek als beoordeling van A tot G: A klasse staat voor de beste remprestatie, terwijl G-klasse staat voor de slechtste remprestaties. Het is een van de belangrijke parameters die de verkeersveiligheid.

Geluidsniveau

Banden bijdragen aan de hoeveelheid passeergeluid een voertuig genereert. Het kiezen van een band met een goed geluid rating zal de impact van uw rijgedrag op het milieu te verlagen.

Bandentesten

2019 test ADAC met de maat: 185/65 R15 beoordeling: ruim voldoende
test ÖAMTC met de maat: 185/65 R15 beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat: 185/65 R15 beoordeling: aanbevolen
test ADAC met de maat: 205/55 R16 beoordeling: ruim voldoende
test Auto Bild met de maat: 195/65 R15 beoordeling: ruim voldoende
test ÖAMTC met de maat: 175/65 R14 beoordeling: aanbevolen
test ÖAMTC met de maat: 205/55 R16 beoordeling: aanbevolen
test ACE/GTÜ met de maat: 185/65 R15 2. plaats beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat: 175/65 R14 beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat: 205/55 R16 beoordeling: aanbevolen
test Auto, Motor und Sport met de maat: 205/55 R16 3. plaats beoordeling: aanbevolen
test ACE/ARBÖ met de maat: 165/65 R15 2. plaats beoordeling: aanbevolen
test ADAC met de maat: 195/65 R15 beoordeling: ruim voldoende
test Auto Bild met de maat: 225/50 R17 beoordeling: ruim voldoende
test Auto Zeitung met de maat: 195/65 R15 beoordeling: ruim voldoende
test Auto Zeitung met de maat: 215/65 R16 beoordeling: ruim voldoende
test ÖAMTC met de maat: 195/65 R15 beoordeling: aanbevolen
test ÖAMTC met de maat: 215/65 R16 beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat: 195/65 R15 beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat: 215/65 R16 beoordeling: aanbevolen
test ADAC met de maat: 225/45 R17 beoordeling: ruim voldoende
test Auto Zeitung met de maat: 205/55 R16 2. plaats beoordeling: bijzonderlijk aanbevolen
test Auto Bild met de maat: 205/55 R16 beoordeling: goed
test AUTO Straßenverkehr met de maat: 215/60 R17 2. plaats beoordeling: aanbevolen
test GTÜ met de maat: 205/55 R16 2. plaats beoordeling: bijzonderlijk aanbevolen
test AutoExpress met de maat: 205/55 R16 2. plaats beoordeling:
test Autoklub ČR met de maat: 205/55 R16 beoordeling: goed
test Auto, Motor und Sport met de maat: 215/60 R17 2. plaats beoordeling:
test TCS met de maat: 185/65 R15 3. plaats beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat: 225/45 R17 beoordeling: aanbevolen
test Auto Bild Sportcars met de maat: 225/45 R18 beoordeling: ruim voldoende
test Auto, Motor und Sport met de maat: 225/50 R17 beoordeling: aanbevolen
test Auto Zeitung met de maat: 185/65 R15 2. plaats beoordeling: bijzonderlijk aanbevolen
test ACE/GTÜ met de maat: 225/50 R17 beoordeling: aanbevolen