Retour en ruilen

Terugtrekking uit een overeenkomst op afstand en productvervanging

Als consument heb u het recht om het gekochte product binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren of te ruilen, mits het in ongebruikte staat is. U hoeft geen reden op te geven, maar we stellen het op prijs als u dat wel doet.

Houd er rekening mee dat alleen particulieren het recht hebben om een op afstand gesloten overeenkomst te herroepen. Voor bedrijven en instellingen is alleen vervanging van het product mogelijk.

Hoe een contract op afstand opzeggen?

  • Neem contact met ons op

    Voordat u contact met ons opneemt, dient u het volgende voor te bereiden: uw bestelnummer en telefoonnummer 08000663422 of 02030110070 of schrijven naar: reclamatie@oponeo.nl.

  • Inzending

    We accepteren uw aanvraag.
    Als u wilt dat wij de reden voor de retourzending weten, download dan de herroepingsverklaring en vul deze in.
    In dit stadium kunt u ervoor kiezen om het product te ruilen of het geld terug te geven.

  • Product retour

    We wachten op de retourzending van het product. U hebt twee opties: het product zelf naar ons terugsturen of gebruikmaken van onze koeriersdienst (betaalde service).

  • Ruilen of terugbetaling

    We starten het proces van omruiling* of terugbetaling (afhankelijk van u beslissing). We houden u op de hoogte via e-mail of telefoon.

Hoe vervang ik het product?

  • Neem contact met ons op

    Voordat u contact met ons opneemt, dient u het volgende voor te bereiden: uw bestelnummer en telefoonnummer 08000663422 of 02030110070 of schrijven naar: reclamatie@oponeo.nl.

  • Product retour

    We wachten op de retourzending van het product. U hebt twee opties: het product zelf naar ons terugsturen of gebruikmaken van onze koeriersdienst (betaalde service).

  • Samenvatting en uitwisseling van goederen

    We beginnen het omruilproces* voor een ander vooraf bepaald product en houden u via e-mail of telefoon op de hoogte van de voortgang van dit proces.

*Als de goederen vanuit een extern magazijn zijn geïmporteerd, kan de wachttijd langer zijn.

Wanneer kan een contract worden beëindigd?

  • Wanneer u besluit dat u de goederen niet langer wilt

  • Wanneer je een fout maakt tijdens het bestellen

  • Wanneer u een product wilt ruilen voor een ander

Alleen individuen hebben het recht om het product te retourneren. Voor bedrijven is het alleen mogelijk om het product te ruilen voor een ander.

Contact met de consultant

  • Vandaag Gesloten
    • Zaterdag 04.05 8 - 14
    • Zondag 05.05 Gesloten
    • Maandag 06.05 8 - 20
    • Dinsdag 07.05 8 - 20
    • Woensdag 08.05 Gesloten
    • Donderdag 09.05 8 - 20
    020 790 2079
    Stuur ons een e-mail
    Chat met een adviseur