De voorgestelde band heeft een 3PMSF symbool (Three Peak Mountain Snow Flake). Dit betekent dat het aan de eisen van de Europese Unie voor wat betreft winterbanden voldoet. Dit symbool wordt toegekend nadat een gegeven model nauwkeurig is getest met betrekking tot de grip op sneeuw.
Hankook Winter i*cept evo2 W320 Bandentesten:
2019:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 235/40 R18;
noot: aanbevolen;
2019:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 255/35 R19;
noot: goed;
2019:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 215/55 R17;
noot: aanbevolen;
2018:
test Sport Auto
met de maat 235/40 R18;
noot: aanbevolen;
(3. plaats).
2017:
test Sport Auto
met de maat 225/40 R18;
noot: goed;
2017:
test ACE/GTÜ
met de maat 235/55 R17;
noot: aanbevolen;
2017:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 225/40 R18;
noot: ruim voldoende;
2017:
test Auto Bild
met de maat 225/50 R17;
noot: ruim voldoende;
2017:
test Auto, Motor und Sport
met de maat 225/45 R18;
noot: voldoende;
2016:
test TCS
met de maat 225/45 R17;
noot: aanbevolen;
2016:
test ADAC
met de maat 225/45 R17;
noot: ruim voldoende;
2015:
test Auto Bild Sportcars
met de maat 225/45 R18;
noot: ruim voldoende;
Hankook Winter i*cept evo2 W320 is een verbeterde versie van het populaire model i*cept evo W310.
Ben je op zoek naar betrouwbare winterbanden, die goed bij alle weersomstandigheden presteren? Hankook Winter i*cept evo2 W320 is de oplossing voor jou. Op deze banden ga je je bestemming comfortabel en veilig bereiken, ongeacht het weer.
Het geoptimaliseerde, asymmetrische loopvlakpatroon garandeert perfecte bestuurbaarheid op alle soorten wegdek. Het presteert bijzonder goed op typische winterse wegdek.
De kubieke vorm van blokken in een groter aantal zorgt voor betere bestuurbaarheid op sneeuw en modder.
De speciale “sneeuw” groeven (zichtbaar op de foto hiernaast) hebben een vergrootte oppervlakte, waardoor ze effectief sneeuw afvoeren. De dwars gerichte insnijdingen creëren een extra randeffect, en door langere randen wordt de grip en stabiliteit verbeterd. Bovendien zijn hier zigzag type groeven gebruikt. Als resultaat is het rijden dynamisch en prestaties worden behouden zowel op een droog alsook op een nat wegdek.
De technologie van het loopvlak: lamellen (blauwe markering op de linker kant), insnijdingen voor ijs (blauwe puntjes op de rib van het loopvlak), sneeuw groeven (witter markering) en zigzag type groeven (blauwe markering).
Stel je economisch en ecologisch rijden op prijs? We hebben goed nieuws voor jou. Hankook Winter i*cept evo2 W320 is gebaseerd op een rubbermengsel met toevoeging van componenten die het gewicht van de band lieten reduceren. Dat betekent minder rolweerstand en daarom ook verminderd brandstofverbruik. Het nieuwe mengsel zorgt ook voor meer contactvlak met het wegdek omdat het verstijven van de band verminderd is, ook bij rijden op een koud en nat wegdek.
Twee rechtstreekse randgroeven (zichtbaar op de foto) zijn verantwoordelijk voor het afvoeren van het water van onder de voorkant van de band. Ze verminderen ook het risico van aquaplanning en van trillingen tijdens het rollen van de band.
Het loopvlak is voorzien van speciale insnijdingen voor ijs, die betere grip tijdens bochten en plotselinge manouvers op ijzig wegdek garanderen.
De prestaties op een droog wegdek zijn toe te schrijven o.a. aan de kwadratische vorm van loopvlakblokken op de schouder, die voor de stuurstabiliteit zorgen.
De verbrede schouders van de band verbeteren de bestuurbaarheid en grip.
Hankook is een van de grootste bandenproducenten. Dit onafhankelijke Koreaans bedrijf neemt nu de 7de plaats in de wereld in ten opzichte van het aantal verkochte banden. Ze zijn gevestigd te Seoel, en hebben fabrieken in Hongarije, Korea en China.
De producten van het Koreaans bedrijf zijn beschikbaar in meer dan 170 landen in de wereld en hun hoge kwaliteit is bevestigd door het feit dat ze als de originele uitrusting worden gekozen door producenten van auto’s zoals: Volvo, Ford, Mitsubishi, Toyota, Volkswagen en Renault. Het bedrijf is bekend ook door hun betrouwbare race banden. Hankook banden worden gebruikt o.a. in races Asian Le Mans Series en American Le Mans Series.