Controleer uw bestelling
Vul uw bestelnummer en achternaam in het geval van de particulier of BTW in het geval van het bedrijf.

Controleer status

Controleer uw bestelstatus

5 REDENEN OM HIER TE KOPEN
  1. SSL beveiligde betaling
  2. Snel en gratis bezorgd
  3. Alleen kwaliteitsmerken
  4. Al meer dan
    2.000.000 klanten
  5. Montagepartners

Sava Eskimo S3+ 155/80 R13 79 T

Vergelijk

Ga naar de
lijst banden 155/80 R13

Bandenmaat:
155/80 R13
Snelheidsindex:
T = max 190 km/h
Belastingsindex:
79 = max 437 kg
Type:
Winterbanden
Type voertuig:
Auto
  • Gratis bezorging
  • Levertijd: 5-6 dagen
  • Beschikbaarheid:
    Meer dan 12 stuks op voorraad
    Aantal:
    44 / stuk
    Bestel
    4,2
    Beoordeling: Voldoende 111120 413 reviews
    Label:
    F C 68 dB
    F C 68 dB
    Meer informatie
5 REDENEN OM HIER TE KOPEN
  1. SSL beveiligde betaling
  2. Snel en gratis bezorgd
  3. Alleen kwaliteitsmerken
  4. Al meer dan
    2.000.000 klanten
  5. Montagepartners

Gebruikerservaring

Overzicht: 4,2 Overzicht: Overal rating is een gewogen gemiddelde van de individuele prestaties, niet het rekenkundig gemiddelde. Enkele van de banden kenmerken hebben een grotere, enkele kleinere impact op de beoordeling van het totaal. 413 reviews

voldoende
  • Beheerskosten: Invloed van een band voor auto bedrijfskosten. 11110 4,0
  • Rijcomfort: Invloed van de band op rijcomfort 111110 4,1
  • Rij-eigenschappen: Invloed van een band voor bestuureigenschappen. 111120 4,2

413 personen hebben deze band beoordeeld

  • 5 114 Personen
  • 4 268 Personen
  • 3 20 Personen
  • 2 7 Personen
  • 1 4 Personen

94% van de gebruikers raadt deze band aan

94%

De gegevens over de band worden verzameld voor 3856 dagen verzameld. Gedurende deze periode hebben we 413 beoordelingen.
De totale afstand gereden door onze klanten is 3187000 km.

De hoogst gewaardeerde eigenschap is: de grip op droog wegdek.

Deze band werd beoordeeld door gebruikers woonachtig in: Meestal in de stad.

Deze band werd beoordeeld door gebruikers, die hun rijstijl beoordelen als matig.

Laatste beoordelingen:

Aantal beoordelingen per pagina:

  • een mening buiten NL Gebruiker: Ludos

    Maat: 185/60 R15

    Beoordeling: 4,1 111110
    Voor mij prima! Dit is weer een nieuw complet banden die ik gekocht heb voor me auto. Deze keer was ik op zoek naar goedkopere banden en zelfs naar geregenereerde banden met alleen nog voldoende profiel en rubber om eruit te komen van overmatig sneeuw, maar ik vreesde de slechte eigenschappen in verschillende omstandigheden. Sava Eskimo S3 + heeft in het algemeen geen zwakke punten. Na de eerste test op vers sneeuw had ik al geen twijfels. De band bijt in de sneeuw en rijdt van de moeilijkste situaties weg Probeerde slalom met de auto rijden niet knock-out van de baan te krijgen. Voet tot de vloer op het rem veroorzaakte een glimlach op me gezicht :) Na trekken op het handrem om te slippen en op de juiste manier weer terug krijgen ging onmiddellijk terug naar de juiste baan. Slush op straat en smeltende sneeuw zijn geen probleem. Het is wel slechter bij droge wegdek, want hier is er meer geluid en rolweerstand, dus het is geen premium-klasse, Maar we betalen wel minder voor de band! Ze concurreren wel goed met Kleber, Barum en Firestone. Diepe profiel en een groot aantal vinnen aan de randen van de banden zorgen gelijkmatige slijtage. Ik adviseer jullie om te vergelijken met andere fabrikanten, die gierig met het rubber zijn geweest ... Ik raad vooral voor het rijden op wegen waar het niet ontsneeuwde weg is voor een compacte klasse.

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja 1 Nee 0

  • een mening buiten NL Gebruiker: Rafnov

    Maat: 195/65 R15

    Beoordeling: 4,3 111130
    Als voor zijn prijsklasse is de band geweldig. Problemen hebben de neiging om te zijn, en ik benadruk SOMS (want het zijn niet alledaagse problemen maar alleen extreeme omstandigheden)Alleen op het ijs en besmeurd met sneeuw. Droog en nat ijs is geen uitdaging , voorzichtig rijdend verplaats je zonder problemen en rem je zonder problemen. Op deze banden heb ik twee seizoenen afgelopen winter 2012/2013 gereden zonder problemen op gesneeuwde weg.Wel had ik een probleem met het starten 2 of 3 keer de ene keer was het op een ijs in het kruispunt, En de tweede keer op een kapote wegdek waar sneeuw was.Op verse sneeuw gaat die als een tank, kan wel wat gooien in sleur waar verpakte sneeuw gemengd is met de zachte. Wel bij een gesneeuwde weg waar stroken zijn van andere auto’s kan de auto wat gooien bij het inhallen bij ongeveer 100-1130 km/h Ik rijd meestal alleen met een geladen bagagge (meer dan 50 kg aan apparatuur) en geen problemen gehad met sleuren. Dynamische rijstijl, maar, indien nodig, wees voorzichtig. Als het gaat over nat wegdek geen problemen gehad,Zonder gekkigheid gereden, soms wel 130 km/h gereden tijdens regen. Kortom een band voor mijn extreme rijstijl.

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja 1 Nee 0

  • een mening buiten NL Gebruiker: Paweł

    Maat: 155/70 R13

    Beoordeling: 4,6 111160
    Na het overstappen naar een Eskimo nam aan slechtere prestaties op nat wegdek (typische zwakte van winterbanden). Hier een verassing – Voor deze band is het geen moeite .Dit is waarschijnlijk het gevolg van de zachte compound.Rijden door diepe plassen (met een normale snelheid) is geassocieerd met het geluid van een fontein in het wiel wat best is. Auto rijdt als rolletjes. Het is moeilijk om te oordelen over de verhoogde rolweerstand, Omdat bij lagere temperaturen de auto zelf meer benzine verbruikt. Zeker niet gemerkt dat de band luid is. Ik kan die niet horen. Onder omstandigheden waar alleen echte tractie spikes (ruw ijs,sneeuw modder) de band probeerde alsof in het grond te bijten op zoek naar grip. Auto gedraagt voorspelbaar genoeg voor dergelijke omstandigheden. Ik weet niet hoe het met de slijtage is, maar blijkbaar is het geen tragedie. Ondanks de relatief lage prijs, deze band biedt veel en ik heb niets te klagen hierover. En ze zijn zeker beter dan mijn set DEBICA banden die ik zal vervangen door de Eskimo’s Het is ook interessant dat de band wordt geproduceerd in Polen. Zelfs de beste band is niet veilig genoeg voor een bestuurder die gevaarlijk rijdt.

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja 0 Nee 0

  • een mening buiten NL Gebruiker: boryssyb

    Maat: 185/65 R14

    Beoordeling: 4,6 111160
    Heb met me Fiat Marea Weekend 1.6 b intensief gereden op deze banden. Sinds 2004 gebruik ik deze banden, en ik ben erg blij met ze. Momenteel zijn deze banden bijna op (hun laatste winter), Hierna ga ik weer een sava band halen. Een bewuste keuze (geselecteerd op basis van tests van de auto-tijdschriften en het internet). Ik ga ze in de grootste sneeuwstormen en ijs in het hele land- een paar keer per jaar, winter routes gehad in de bergen vaak skiën in de Tsjechische, Slowaakse en Poolse bergen, De banden slijten zich ook minder dan zomerbanden ‘Uniroyal’, Ik rijdt met deze banden ook snel veel remmen en genieten van de onder en overstuur. Familie rijdt in tweedehande (hogere banden klasse premium) winterbanden en in directe vergelijking met de sneeuw en slush (starten, remmen, stuurinrichting, sneeuw) zijn verrassend gelijk of beter, en kost 25-30% minder! Zeker niet de moeite waard het kopen van de duurdere de typische compacte auto of middenklasse, omdat je te veel betaalt. Ik raad aan!

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja 0 Nee 0

  • een mening buiten NL Gebruiker: guten oponen :)

    Maat: 195/65 R15

    Beoordeling: 4,6 111160
    goede banden, soms een beetje te luid - afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek, dat kan, bovendien, te oordelen naar het lawaai van de banden. Ze houden zich goed in de modder, natte wegdek, Wat wel waar is dat ik 120-140 km / h reed maximaal. Bij krachtig remmen functioneren de banden ook goed. Ik had zelfs een situatie dat bij het afrit was alleen maar een lijn waar geen sneeuw op lag, Ik merkte het pas bij het afremmen voor paar seconden verbleek ik maar de eskimo’s zijn niet te stoppen. Na het incident had ik beetje geëxperimenteerd met deze banden op de weg (nat, ijs,verhoging) Met plotseling te remmen, accelereren hebben ze geen probleem. Remmen op het sneeuw is nogal wat slechter. Met de eskimo’s starten op het sneeuw is goed genoeg. Ik kan niks vertelen over de slijtage namelijk ik te weinig km heb gemaakt maar alsnog vindt ik dat deze banden een goeie keuze zijn voor het winter.

    Is dit een nuttige beoordeling? Ja 0 Nee 0

Aantal beoordelingen per pagina:

Productbeschrijving

Sava Eskimo S3+ 155/80 R13 79 T

De voorgestelde band heeft een 3PMSF symbool (Three Peak Mountain Snow Flake). Dit betekent dat het aan de eisen van de Europese Unie voor wat betreft winterbanden voldoet. Dit symbool wordt toegekend nadat een gegeven model nauwkeurig is getest met betrekking tot de grip op sneeuw.

Barum sava eskimo s3+ is een winterband van economische klasse die een optimale prestaties biedt. De band is geschikt voor de bestuurders die vooral aan de veiligheid van zichzelf en andere weggebruikers denken. Het model garandeert ook een kortere remweg en de fantastische grip terwijl dit in een concurrerende prij verkrijgbaar is.

De beste eigenschappen van deze band:

  • AANTREKKELIJKE PRIJS
  • DUURZAAMHEID
  • KORTE REMWEG
  • BRANDSTOFBESPARING

De winterband Sava Eskimo S3+ behoort tot de van de economyklasse, en wordt dus gekenmerkt door de meest gunstige prijs en goede prestaties.
Je bekijkt nu een band in de maat 155/80 R13.
De band is nu beschikbaar in de maten van 13 tot 16 inches.
Het is een band met snelheidsindex T – de maximale snelheid waarmee je met deze band kunt rijden is 190 km/h. De band heeft een draagbaarheidsindex 79 - de maximale belasting die de band kan hebben is 437 kg.
De band heeft de volgende klassen op het label: F (rolweerstand), C (grip op een nat wegdek), 68 db (geluidsniveau).

Label

De band Sava Eskimo S3+ met de maat 155/80 R13 79 T, heeft de volgende parameters zoals opgegeven door de fabrikant:

  • F
  • C
  • 68 dB
F C 68 dB

Brandstofverbruik (rolweerstand)

Brandstofefficiëntie als beoordeling van A tot G op een kleurgecodeerde schaal. A-klasse (groen) staat voor het kleinste brandstofverbruik (= de laagste rolweerstand). G-klasse (rood) markeert het grootste brandstofverbruik (= de hoogste rolweerstand). Rolweerstand beïnvloedt het brandstofverbruik en de dampen uitstoot, dus hoe kleiner de rolweerstand, hoe lager brandstofverbruik en uitlaatgassen uitstoot.

Het remmen op nat wegdek

Grip op nat wegdek is het vermogen van de band om zich te houden aan de weg in natte omstandigheden. De EU classificatie richt zich alleen op een aspect van de grip op nat wegdek - de remprestaties op nat wegdek van de band. Grip op nat wegdek als beoordeling van A tot G: A klasse staat voor de beste remprestatie, terwijl G-klasse staat voor de slechtste remprestaties. Het is een van de belangrijke parameters die de verkeersveiligheid.

Geluidsniveau

Banden bijdragen aan de hoeveelheid passeergeluid een voertuig genereert. Het kiezen van een band met een goed geluid rating zal de impact van uw rijgedrag op het milieu te verlagen.

Bandentesten

2018 test ADAC met de maat:175/65 R14 beoordeling: ruim voldoende
test ÖAMTC met de maat:175/65 R14 beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat:175/65 R14 beoordeling: aanbevolen
test Auto Zeitung met de maat:195/65 R15 beoordeling: ruim voldoende
test ÖAMTC met de maat:195/65 R15 beoordeling: aanbevolen
test TCS met de maat:195/65 R15 beoordeling: aanbevolen